Agendan är redan satt..


En stor anledning till att jag hoppade av politiken är att det inte går att påverka alls, inte ens i partiet om du har en avvikande åsikt än agendan.

Det finns krafter som slår undan benen på dom som engagerar sig och vill lyfta debatten till en högre nivå där allt ska belysas, gå rätt till, tas tag i, göras i tid, informativt till alla berörda med gemenskap inom partiet och ta till vara på alla krafter och begåvningar som partiet besitter samt någon gång våga gå emot Erik Paulsson som har svängdörrar i kommunhuset och kommunen i stort.
Det finns också krafter som vill styra själva, jag kallar det för toppstyrning.

För mycket ordning vill inte såna politiker ha – då kan man komma åt agendan och toppstyrningen som de hungrar så efter. Om det är makten som drar eller om det är att få igenom sin agenda med detta det vet jag inte men jag tror det gäller båda.
Jag är inte lessen och jag är inte sugen på att slå tillbaks och ge igen – däremot är jag jäkligt sugen på att folk, våra väljare, ska få veta hur det går till i politiken och att det finns områden i vår kommun där vi aldrig kommer få gehör via dessa kanaler.

Politik som går till val på transparens och dialog men inte menar ett dyft med det ska synas i kanten och blottas.

Politik som utger sig för att värna om bygden men fortsätter att springa ärenden åt Erik Paulsson som har en egen gräddfil till det mesta som andra entreprenörer inte har, ska ha strålkastare riktade mot sig så vi kan se vilka de är.

Det är arbetet utanför kommunhusets väggar som kommer göra skillnad i denna kommun – där kan man dessutom tala fritt utan att någon skriker som en banhund åt en från flera håll runt bordet.

En sten har fallit från mitt bröst..

Kommentera

