Ny moderatledare – Christer de la Motte..


Undrar om det inte blir Christer de la Motte som blir moderaternas nya partiledare samt det nya kommunalrådet, det är vad jag misstänkt sen en tid, sen ungefär ett halvår. Det kommer alltså inte som någon överaskning för mig att Anette försvinner från sin post. Signaler om det fladdrade förbi för det där halvåret sen..

Om Christer som politiker fullt ut är den person som jag lärt känna så är det det bästa som kan hända moderaterna. Även något av det bästa som kan hända Båstads kommun.

Christer är den enda politiker i kommunen, förutom Bo Wendt, som har kapacitet att rensa upp, slå näven i bordet och få fart på den här skutan på ett konkret, tydligt och sunt sätt.

Christer låter andra komma till tals – ingen partipiska där inte. Han har lång erfarenhet av politiskt arbete samt av den andra sidan som tjänsteman. Han har pondus, sakkunskap, får andra att lyssna på sig och sätter sig i respekt. Han bryr sig om de svaga grupperna och vill ha ordning och reda.

Och vad jag känner till så är Christer inte någon som skulle låta PEAB och dess medlöpare styra kommunen..

Om det blir Du Christer så är det fler än jag som kommer hurra – det vet jag redan.

Helena Kruse.

 

4 reaktioner på ”Ny moderatledare – Christer de la Motte..

Kommentera

